Proteinová dieta
 
     O diéte
     1. fáza
     2. fáza
     3. fáza
     4. fáza
     Podstata
 
Kontaktné centrá
 
     Centrála
Podstata

Na vyriešenie vašich problémov s nadváhou či obezitou vám nutričný špecialista nášho centra odporúča zrozumiteľnú, bezpečnú a vyskúšanú metódu redukcie telesnej hmotnosti navrhnutú v roku 1973 profesorom Georgom Blackburnom z Hardvarskej Univerzity v USA, ktorá nesie názov KETOGÉNNA BIELKOVINOVÁ DIÉTA.

Ketogénna bielkovinová diéta sa dnes ukazuje ako jeden z najúčinnejších prostriedkov na redukciu tuku a jej výnimočnosť spočíva aj v tom, že klienti selektívne redukujú vnútrobrušný, resp. vnútroorgánový tuk, ktorý je príčinou mnohých ochorení.

Vnútrobrušné tukové tkanivo nie je len obyčajná zásobáreň tuku, ale aktívny orgán, ktorý cez špecifické mediátory ako napr. leptín  a špeciálne receptory komunikuje s hormonálnymi žľazami a hormonálnymi riadiacimi centrami.

Následne nastávajú v organizme zmeny na viacerých úrovniach – od riadiacich v hypofýze – až po výkonné orgány v tele človeka. Preto množstvo vnútrobrušného, resp. aj vnútroorgánového tuku je zásadným ukazovateľom obezity a meradlom komplikácii a nie len celková hmotnosť pacienta.

Problémom sa javí aj to, že aj relatívne chudí ľudia majú vnútrobrušný tuk a jeho množstvo závisí aj od iných faktorov než len prejedania sa. Genetické vplyvy a dennodenný stres vedie k aktivácii sympatického nervového systému, ďalšieho ovplyvnenia hormónov hlavne v nadobličke a mnohých kardiovaskulárnym komplikáciám ako je vysoký krvný tlak, možnosť infarktu myokardu, vzniku cukrovky, či ovplyvneniu produkcie a kvality ženských pohlavných hormónov vo vaječníkoch (cysty vaječníkov, neplodnosť, myómy maternice).Popisuje  sa aj vzťah vnútrobrušného tuku k niektorým typom rakoviny.

Mechanizmus účinku bielkovinovej diéty

 1) Zvýšený prísun biologicky vysoko hodnotných bielkovín
Ide o extrakty z mlieka, sóje a vaječného bielka, ktoré sa v organizme degradujú na tzv. „ketolátky“ (kyselina acetoctová a betahydroxymaslová). Ketolátky prirodzenou cestou navodzujú pocit nasýtenia (od druhého až tretieho dňa po zahájení 1. fázy). Spolu so zníženým prísunom cukrov (a tým znížením hladiny inzulínu v krvi) taktiež aktivujú odbúravanie zásobného tukového tkaniva organizmu, čo vedie k ochrane jeho bielkovinových rezerv (svalové tkanivo). Pri tejto diéte teda dochádza k minimálnemu úbytku svalového tkaniva a redukcia hmotnosti sa deje predovšetkým na úkor tukového tkaniva. Ketolátky majú navyše prirodzený mierne euforizujúci účinok (dobrá nálada v priebehu ketogénnej diéty) a sú silným zdrojom energie pre ľudský organizmus.

2) Úplné vynechanie cukrov
Vzhľadom k skutočnosti, že vysokoproteínové prípravky spolu s dovolenými druhmi zeleniny obsahujú dostatočné množstvo cukrov nevyhnutných pre normálne fungovanie organizmu (hlavne centrálnej nervovej sústavy), je potrebné sa ich bezpodmienečne vyvarovať (najmä v priebehu prvej a druhej fáze).

3) Dostatočný prísun vlákniny
Povolené druhy zeleniny (konzumácia niektorých druhov je v priebehu ketogénnej proteínovej diéty dokonca neobmedzená) podporujú dobrú funkciu čriev.

Viac informácií k tejto metóde chudnutia je v časti Otázky a odpovede.


 
 
Copyright © 2012 XXL factor
Design by ARTLANDIA